De eerste dagen!

5 juni 2017 - Bangkok, Thailand

Het is nu echt begonnen! Bedankt aan iedereen die me heeft uitgezwaaid op Schiphol :) 't deed me erg goed! Na de security check twee lekkere pinten gedronken, toen zat de stemming er gelijk goed in!

De vlucht zelf was prima, gelukkig nog een klein beetje kunnen slapen. Rond half twee kwam ik aan in Bangkok en vanaf daar heb ik twee treintjes gepakt naar m'n hostel. Die dag heb ik niet veel gedaan en ben ik op tijd naar bed gegaan, ik was gesloopt. Die nacht heb ik zeker 13 uur geslapen. Wat perfect was want ik had helemaal geen last van een jetlag!

Overdag ben ik naar een bi-zar grote weekend market geweest. Met ongeveer 6600 shops. Heb daar een beetje rondgelopen en een tropical shake besteld wat achteraf niet zo’n goed idee bleek ;) halloooo wc!

In eerste instantie had ik niet heel veel aanspraak in het hostel maar al redelijk snel iemand gevonden om biertjes mee te drinken. Eigenlijk is het vanaf dat moment alleen maar prachtig geweest.
Terwijl ik aan tafel biertjes zit te doen krijg ik een pakketje.. ik dacht dat kan helemaal niet want niemand weet in welk hostel ik zit. Of heb ik het aan iemand verteld? Ik weet het nog steeds niet! De luitjes waar ik mee zat waren ook helemaal verbaasd.

Let me introduce you!

Ik was echt flabbergasted! Wat gebeurd hier? Hoe kan dit? Uiteindelijk zitten er twee kaartjes. Één voor een cooking class en een Muay Thai optreden met erna twee gevechten. Echt zo tof! Heel erg bedankt allemaal!! :)

De dag erna ben ik vroeg opgestaan om naar de cooking class te gaan. Ik was bijna te laat want ik wist eigenlijk niet eens waar het was dus ging af op wat Google Maps mij vertelde. Vanaf dat adres moest ik nog een stukje terug lopen en daar vond ik een groepje mensen. Toen ik mijn ticket liet zien kwam ik erachter dat ik een dag te vroeg was.. heel typisch weer dit. Gelukkig mocht ik wel mee doen!

Onze guideDe ingredientenGroepsfoto!Onze werkplekTom YamPhad ThaiPapaya saladMassaman curryToetje ^^

Dat ik niet had ontbeten was eigenlijk top want na 5 gerechten zat ik goed vol. We hebben Tom Yam soup, Phad Thai, Papaya salad en Massaman curry gemaakt. Het toetje werd gemaakt door onze guide. Een halve mango met sweet sticky rice, goddelijk was die!

Vanaf daar ben ik terug gelopen naar het hostel, ongeveer 1,5 uur en door het Lumphini park.

In de avond ben ik samen met een andere dude naar de Muay Thai performance gegaan. Het was grappig om te zien maar niet bijster goed. Vooral was ik benieuwd naar de gevechten erna.
Helaas was de eerste niet zo goed en de tweede afgelopen na 10 seconden vanwege een injury.

Wat leek op een rustig avondje werd bier drinken op straat met gasten van het hostel die ook bij dezelfde performance waren. Waarna we met z'n 5en in een tuk tuk (ja dat past) naar het station zijn gereden.
Terug bij het hostel aangekomen hebben we het feest nog even doorgezet.

Vandaag was een chill dagje. Samen met een andere Nederlandse jongen geprobeerd om in een verlaten flatgebouw omhoog te klimmen. Helaas toen we het hek open maakten zat er ineens een security mannetje achter. Die ons zelfs na het proberen om te kopen niet omhoog wilde laten gaan.. jammer!

Voor de rest was het kaartspelletjes doen bij het hostel en op dit moment zit ik in de trein naar chiang mai in het noorden :)

<3Afscheidsbiertje7/11Pork soup!Weekend marketStraatieLumphini parkLumphini parkMuay Thai performanceMuay ThaiTrein naar Chiang Mai

1. Pieter:
    5 juni 2017
    Goed begin!! Geniet ervan!!
  2. STD:
    How is it hanging boy?
  3. Kromme:
    5 juni 2017
    Heerlijk om te lezen ouwe, geniet van alles wat komt en gaat
  4. Portje:
    6 juni 2017
    Wo-di G! Ziet er goed uit dude. Geniet er van! Ik blijf je volgen..
  5. Scarlett:
    Hoe cool dit!! Heel veel plezier!! Xxx
  6. Tim:
    6 juni 2017
    Ben jij die jongen van die lama?