Chiang Mai!

9 juni 2017 - Chiang Mai, Thailand

Yes! Aangekomen in chiang mai :) ik word gelijk al vriendelijk verrast door de ietsjes koelere temperatuur en sfeer dan Bangkok.

In chiang mai verblijf ik in een guesthouse met een aardige familie als staff. Ik voelde me er erg thuis :) de eerste dag dat ik er was ben ik gelijk naar een tempel buiten de stad gegaan (Doi Suthep). Maar na een paar uur voelde ik de korte uurtjes die ik had geslapen in de trein. Dat heen en weer gewiegd worden werkt niet zo voor mij..

Aankomst in Chiang MaiGuesthouse Big & O house 2

Daarom heb ik maar even een middag dutje gedaan in het guesthouse. Ik werd wakker toen de andere gasten van het dorm binnen kwamen. Dat bleken een paar Britten waar ik die avond wat biertjes mee ben gaan drinken, uiteindelijk was het een geniale avond als wingman en met 3 man in 1 pot pissen. Want, waarom ook niet..

De volgende dag werd ik gewekt door een Frans-Canadees die de vorige avond ook mee was. Hij vroeg of ik mee wilde naar een canyon. Het leek mij wel leuk maar het begon niet langs daarna te regenen. Uiteindelijk zijn we niet meer geweest en ben ik naar een Co-working space gegaan om een beetje te werken en mijn volgende plan voor te bereiden.

Ergens las ik over de Mae Hong Son loop, welke je het beste met een motor kunt doen! Laat ik nou overal crossmotoren te huur hebben zien staan in chiang mai. Dit moet ik gaan doen dacht ik zo!

Deze tour is te doen in 3 of 4 dagen maar ik heb er 7 voor uitgetrokken. Mocht ik ergens langer willen blijven kan dat.

De volgende dag heb ik alles voorbereid om de dag erna te gaan vertrekken. Ik moest bijvoorbeeld nog mijn nieuwe broek laten inkorten. Dat kunnen ze hier verdomde goed, in 5 minuten klaar en ziet er top uit! En natuurlijk een motor huren!

Sanchez!

De rest van de dag heb ik rondgelopen door de stad en naar wat tempels geweest. Vlak bij mijn guesthouse is elke avond een nightmarket met de lekkerste Thaise gerechten. Terwijl ik van mijn loempia's en Samoa's geniet loop ik naar m'n guesthouse, nadat ik daar even heb gezeten realiseer ik me dat ik mijn camera kwijt ben :(

Met deze motortrip in het vooruitzicht vond ik het te zonde om geen camera bij me te hebben. Daarom ben ik naar de politie gegaan om aangifte te doen, wellicht kan ik nog wat terugkrijgen van de verzekering. En daaropvolgend heb ik gelijk een nieuwe gekocht, exact dezelfde ook nog eens :)

Helaas daardoor vertrok ik met een halve dag achterstand. Vanaf daar ben ik naar doi inthanon gereden. Het hoogste plekje van Thailand. Helaas was er bij mij teveel bewolking maar dit is hoe het eruit kan zien:

Doi Inthanon

Van daar uit ben ik weer naar beneden gaan rijden, maar helaas miste ik mijn afslag waardoor ik een half uur terug moest rijden incl tanken. Toen ik het pad weer had gevonden moest ik nog 3 uur rijden en het was al 4 uur. Deze weg die ik had uitgekozen was niet bepaald vlak en zonder bochten. Integendeel! Wat heel vet is, maar als er een beetje tijdsdruk achter zit wordt het een beetje vervelend. Ik wilde sowieso niet in het donker rijden en er hing een donkere wolk aan de lucht.

Niet lang daarna heb ik af en aan in verschillende tropische buien gereden. Wat een grappig gezicht is voor de lokale bevolking blijkbaar :)

Door deze hevige buien stroomt er soms gewoon een rivier / modderpoel over de weg, extra voorzichtig doen dus. Er was er 1 die een stuk dieper was dan het leek. Resultaat? 'S avonds de modder uit je sokken spoelen :)

Rond een uur of 7 kwam ik aan in m'n guesthouse, koud en blij dat ik er eindelijk was. Lekker eerste dagje zo! Eens kijken wat rest van de week brengt.

Nu lig in bed met de plannen voor morgen al uitgestippeld en een volle maag. Noodle soup bestellen met handen en voeten werk, love it :)

Doi Suthep 1Doi Suthep 2Doi Suthep 3Doi Suthep 4SweatshopMartabak!Noodle pork soup

1. Don:
    10 juni 2017
    Goeie verhalen broer, ik geniet ervan en jij zo te lezen ook!
    Keep em coming.
  2. Geitebilletje:
    10 juni 2017
    Lekkerrrr. Balen van je camera dude! Zit wel te genieten hier van je verhalen
  3. Opa:
    10 juni 2017
    Lekker bezig man! je hebt ze vast wat trucjes geleerd op de motor ;)
  4. Will Kraidy:
    10 juni 2017
    Ahh Dit wordt een heel goed boek, zit er nu al van te genieten.Zelf ben ik niet zo'n wereld reizigster ,maar heerlijk om het van andere te lezen